پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:09 - 1395/12/11

الدیار مدعی شد؛

درخواست بشار اسد از عراق/ باید ایران موافقت کند

، روزنامه الدیار لبنان ادعا کرد: «طی دیدار اخیر هیئت عراقی با بشار اسد در دمشق، وی درخواست 25 هزار افسر و سرباز از میان الحشد الشعبی از بغداد کرده است تا بعد از آزادسازی موصل در کنار ارتش سوریه باشند.»

به گزارش کارگرآنلاین به نوشته الدیار، مقامات عراقی در پاسخ به درخواست بشار اسد گفتند که ما به مسئولان ذی ربط بغداد رایزنی کردیم ولی باید ایران با این موضوع موافقت کند؛ چون الحشد کاملا تحت اشراف ایران عمل می کند.

خاطر نشان می شود که بشار اسد، روز پنج‌شنبه (16 دی) در دیدار و گفت‌وگو با فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق، در دمشق، تصریح کرد دو کشور باید همکاری‌های خود را درزمینۀ مبارزه با سازمان‌های تروریستی تقویت کنند.

رئیس‌جمهور سوریه همچنین تروریسم و ​​ایدئولوژی مخرب تکفیری را دشمن مشترک سوریه و عراق دانست و آزادسازی حلب و پیشروی نیروهای عراق در موصل را به ملت سوریه و عراق تبریک گفت.

دو طرف همچنین تلاش‌های بین المللی را در جنگ با تروریسم خواستار شدند و تأکید کردند تروریسم هیچ حدومرزی نمی‌شناسد.

آن‌ها تصریح کردند حل بحران‌های جاری در عراق و سوریه، نه‌تنها در آینده خاورمیانه ، بلکه در کل جهان تأثیر خواهد داشت.

نظامیان دولتی سوریه و مبارزان گروه‌های دفاع مردمی بعد از خروج ستیزه‌جویان معارض دولت و خانواده‌هایشان از حلب در شمال غرب این کشور، کنترل کامل این شهر را در اختیار گرفتند.

طالب شغاتی، رئیس نهاد مبارزه با تروریسم عراق، نیز روز چهارشنبه اعلام کرد، بیش از 70 درصد از شرق موصل از داعش باز پس گرفته شده است./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین